
#216 – Groei, krimp en ondergang – vanuit welk paradigma gaat de organisatie werken?
In onze westerse samenleving lijkt groei een standaard onderdeel van het paradigma te zijn (tenzij het over kosten gaat, die moeten juist naar beneden). Toch
De bedrijfksunde is een breed en veelzijdig vakgebied. Om bij te blijven spreken we met specialisten en experts die ons in ene goed gesprek bijpraten over hun expertise en hun specialisme met ons delen.
In onze westerse samenleving lijkt groei een standaard onderdeel van het paradigma te zijn (tenzij het over kosten gaat, die moeten juist naar beneden). Toch
In deze 200ste aflevering van de DNHS podcast Let’s talk Business kijken Karin en Marischka terug op de start en de ontwikkeling van deze podcast.
Deel II van de podcast over een leven lang leren. In het eerste deel hebben we gekeken naar de noodzaak voor een leven lang leren
In deze special van de podcast praat Marischka met bedrijfskundige en HR specialist Stefanie Baltus over generatiemanagement. Wat is nu eigenlijk generatiemanagement en waarom zouden
Een leven lang leren is een begrip dat in de politiek en in HR afdelingen vaak wordt gebruikt. Maar wat is nu eigenlijk een leven
Paradigma’s zijn vaak een grote onbekende speler in organisaties – die verklaring geven voor veel wat er gebeurt. Het is onze manier van kijken en
In deze special van Let’s talk Business gaat over Issuemarketing. Marischka gaat in gesprek met Stefanie Baltus – die vanuit haar MeesterWerk voor de DNHS
Corona en alle corona maatregelen hebben ons in een versnelling gebracht qua digitaal werken. In deze Let’s talk Business worden deze digitale versnellingen geplaatst in
Marischka en Karin bespreken in deze Let’s talk Business welke bedrijfskundige denkers op hun ‘favorieten’ lijstje staan, maar ook waarom. Een snelle ronde met inzicht
Soms komen er in het dagelijkse nieuws zulke mooie voorbeelden voorbij van hoe het niet moet… Zoals afgelopen zomer hoe de UK overheid om is
Karin haalt een artikel uit het FD aan waarin verslag wordt gedaan over de nieuwe ontwikkeling dat beursgenoteerde ondernemingen de bonus van de top man/vrouw
Deze aflevering staat klantloyaliteit centraal. En wat organisaties doen om loyale klanten te krijgen – van bestaande klanten loyale klanten te maken -, of juist
De snel veranderende en altijd in beweging zijnde wereld vraag nogal wat van onze organisaties. Want ergens een ontwikkeling missen kan het verschil zijn tussen
In lijn met de aflevering van vorige week kijken Karin en Marischka deze week naar de rollen 3 en 4 van het middenveld en wat
De wereld om ons heen is aan het veranderen – in de managementliteratuur hebben we het dan over een VUCA wereld. Niet alleen is er
De media – klassiek en de socials – staan elke dag bol over wat er nu weer in de VS is gebeurd en wat Trump
Je bent er bijna… Nog even je gegevens invullen