
#317 – Op naar de Q1 rapportage van 2025 – over de managementcyclus en de PDCA
Het is half maart – over twee weken is het eerste kwartaal van 2025 een feit. Tijd om eens stil te staan wat we met
De bedrijfskunde is een veelzijdig vakgebied waarin oude vertrouwde en uitdagende nieuwe modellen en technieken ons kunnen helpen te duiden wat er om ons heen en binnen de organisatie gebeurd.
Het is half maart – over twee weken is het eerste kwartaal van 2025 een feit. Tijd om eens stil te staan wat we met
In deze aflevering van de DNHS podcasts praten Karin en Marischka over wat digitalisering nu eigenlijk aan veranderingen in onze (organisatie)wereld heeft gebracht. Want dat
De snelle ontwikkelingen op gebied van AI zetten één van de oude bedrijfskundige of marketing wetten van Ries en Trout op losse schroeven. Konden we
Vanuit vragen en de ervaring praten Karin en Marischka over hoe we de zaken in ons werk organiseren. En dan met name als het neerkomt
Begin deze week was de lancering van de nieuw GenAI technologie van Chinese bodem: DeepSeek. Er ging een shock door de markt, want deze nieuwe
Deze week is er een nieuwe ‘challenge’ ingegaan, namelijk ’30 dagen zonder klagen’. Een mooi initiatief bespreken Karin en Marischka, want met klagen zet je
Daar waar mensen samenzijn – of dat nu aan de kersttafel is of in het werk – komen meningen en standpunten samen. En als de
In het kader van de kerstreflecties en de komende week richting het einde van het jaar bespreken Karin en Marischka het Peter Principle nog een
Kent jouw organisatie ook rituele metingen zoals het Klanttevredenheidsonderzoek (KTO), het medewerkers tevredenheidsonderzoek (MTO) en de Branche Benchmark? Weet je dan ook wat het effect
Een Let’s talk Business podcast op Sinterklaas – dat kan ook alleen over Sinterklaas gaan. En dus hebben we het fenomeen surprise centraal staan. Want
Het is half maart – over twee weken is het eerste kwartaal van 2025 een feit. Tijd om eens stil te staan wat we met
In deze aflevering van de DNHS podcasts praten Karin en Marischka over wat digitalisering nu eigenlijk aan veranderingen in onze (organisatie)wereld heeft gebracht. Want dat
Onderzoek wijst uit dat we veel te veel onderzoeken doen. We hebben zelfs een symposium gehad in Nederland met de titel ‘Niet weer een onderzoek’.
De snelle ontwikkelingen op gebied van AI zetten één van de oude bedrijfskundige of marketing wetten van Ries en Trout op losse schroeven. Konden we
Vanuit vragen en de ervaring praten Karin en Marischka over hoe we de zaken in ons werk organiseren. En dan met name als het neerkomt
In de media kunnen we de eerste 100-dagen van Trump in zijn tweede termijn in het Witte Huis op de voet volgen. En ook de
Je bent er bijna… Nog even je gegevens invullen