#299 – Werken met ChatGPT is niet eng en zou de standaard moeten zijn!
Vorige week bespraken Karin en Marischka al dat organisaties die AI gebruiken sneller groeien dan organisaties die geen AI gebruiken. Maar eigenlijk zit het nog
Als je het nieuws van vandaag bekijkt vanuit een bedrijfskundig perspectief zie je vaak net iets anders, iets wat je meer inzicht geeft in het hoe en waarom van de actualiteit. Karin en Marischka helpen je op weg met deze bedrijfskundige manier van kijken.
Vorige week bespraken Karin en Marischka al dat organisaties die AI gebruiken sneller groeien dan organisaties die geen AI gebruiken. Maar eigenlijk zit het nog
Vandaag is het 11 november – de avond waarop in een groot deel van Nederland Sint Maarten wordt gelopen. Een traditie die een mooie overbrugging
Volgende week is het weer Prinsjesdag. Maar wat is nu het belang van Prinsjesdag voor organisaties? Of voor managers en professionals binnen die organisaties. Karin
De kabinetsonderhandelingen lopen op zijn best niet heel gemakkelijk. De zoveelste informateur op rij moet helderheid brengen. De vraag is of dit gaat lukken als
Als de organisatie na zo’n heel ander jaar als het corona-jaar weer ‘terug naar normaal’ gaat is het wel belangrijk de inzichten van deze periode
Als start voor het komende seizoen van strategie, jaarplannen en budgetbepalingen kijken Karin en Marischka naar de klantprocessen van verschillende organisaties. En wat die klantprocessen
Zomer is een piekperiode in de autoverhuur-markt. Maar dit jaar niet voor Hertz. Hertz – als een van de grootste aanbieders wereldwijd van huurauto’s –
Straks beginnen we weer aan de strategische plannen en jaarplannen. En vaak betekenen die plannen dat er linksom of rechtsom dingen gewijzigd moeten worden. De
DNHS kerndocent Gert-Jan Melker kijkt in gesprek met Marischka terug op afgelopen jaar en pakt de rode draad uit zijn bevindingen. Zo heeft corona een
De zomer is bij uitstek een periode om te reflecteren Karin zet de toon door de lessen uit een persoonlijk verhaal uit de media te
Vaak kijken we naar organisaties al stabiele eenheden – eenmaal iets ingeregeld dan werkt het zo totdat we andere keuzes maken. Maar in de praktijk
Het vuurwerk is afgestoken, de champagnefles leeg… 2025 is begonnen!! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!! En natuurlijk met de allerbeste wensen voor het komende jaar!! Dat
Daar waar mensen samenzijn – of dat nu aan de kersttafel is of in het werk – komen meningen en standpunten samen. En als de
In het kader van de kerstreflecties en de komende week richting het einde van het jaar bespreken Karin en Marischka het Peter Principle nog een
Kent jouw organisatie ook rituele metingen zoals het Klanttevredenheidsonderzoek (KTO), het medewerkers tevredenheidsonderzoek (MTO) en de Branche Benchmark? Weet je dan ook wat het effect
Een Let’s talk Business podcast op Sinterklaas – dat kan ook alleen over Sinterklaas gaan. En dus hebben we het fenomeen surprise centraal staan. Want
Je bent er bijna… Nog even je gegevens invullen