Klantgerichtheid volgens Disney

Als we het hebben over klantgerichtheid dan zien we Disney vaak als voorbeeldorganisatie – deze organisatie weet als geen ander de beveling van de klant centraal te stellen. Vanuit onderzoek blijkt dat dit niet voortkomt uit het beschrijven van processen en procedures of het controleren van medewerkers op houding en gedrag. Het zit dieper: in overtuigingen, in prioriteiten, in leiderschap en cultuur.

In een wereld die steeds transparanter wordt en waar klanten steeds sneller en uit ene veelheid van bronnen informatie krijgen over de organisatie en haar producten en diensten, is het steeds belangrijker oog te hebben voor ‘HOE’ de organisatie opereert. Hoe de organisatie klanten bedient. Maar ook hoe individuele medewerkers ruimte krijgen en gesteund worden het beste voor klanten te leveren.

“Klantgerichtheid volgens Disney’ is een online DNHS programma.

Onderwerpen

Het eProgramma ‘Klantgerichtheid volgens Disney’ omvat de volgende modules:

 

  1. Starten met klantgerichtheid
  2. Klantgerichtheid en kwaliteit
  3. Efficiency enzo
  4. De illusie van meten is weten – het tevredenheidsonderzoek
  5. De eindopdracht

Werkwijze en materialen

Fred Lee deed onderzoek naar wat Disney nu zo speciaal maakt en schreef er het boek ‘Als Disney de baas was in uw ziekenhuis – 9 ½ dingen die u anders zou doen’ over – een handreiking voor ziekenhuizen om de lessen van Disney toe te passen. Wij gebuiken de inzichten van Lee, maar vertalen ze bedrijfskundig en maken ze daarmee toepasbaar voor alle organisaties. Groot – klein, zorg – niet zorg, commercieel – not-for-the-profit. In 4 modules en een eindopdracht leer je de pijlers van het geheim van Disney niet alleen kennen, maar werk je ze uit tot een concreet plan voor jouw eigen organisatie. De bedrijfskundige uitleg over de vier pijlers van de Disney-aanpak helpen niet alleen om te doorgronden wat er nu werkelijk gebeurd, het helpt ook bij de vertaling naar de eigen organisatie en bij het begrijpelijk uitleggen. Zo wordt echte verbetering tot stand gebracht.

‘Klantgerichtheid volgens Disney’ is een eProgramma. Dat betekend dat je na inschrijving voor het programma, toegang krijgt tot de verschillende modules. Elke module gaat in op een bepaald – hierboven beschreven – onderwerp. Je krijgt uitleg en handreikingen hoe je de organisatie van binnenuit klantgerichter kunt maken.

Als deelnemer van het “Klantgerichtheid volgens Disney” eProgramma, krijg je ook toegang tot het speciale forum voor deelnemers. Hier kan je met andere managers, professionals  en Bedrijfskundige Meesters in gesprek gaan over klantgerichtheid, hoe je de vertaling naar je eigen organisatie kunt maken en concrete situaties.

Vragen?

Heb je vragen over dit eProgramma? Of wil je meer informatie over hoe je dit eProgramma kan inzetten als incompany binnen jouw organisatie? Neem dan nu contact op via info@dnhs.nl.

In een wereld die steeds transparanter wordt en meer transparantie eist, wordt het steeds belangrijker om de wensen en behoeften van klanten te doorzien en je daar als organisatie ook naar te gedragen. Disney beheerst deze vaardigheid als geen ander. In dit eProgramma leer je de vier pijlers onder het geheim van Disney kennen, leggen we het bedrijfksundig uit (zodat het te snellen, te communiceren en te implementeren is) en schrijf je een plan hoe de eigen activiteiten, afdeling, unit en organisatie te verbeteren.

Voor managers, professionals en ondernemers die binnen en met hun organisatie duurzaam wil ontwikkelen en klanten het best mogelijke wil geven. Voor manager, professionals en ondernemers die echte stappen willen zetten. Ook vanuit een olievlekwerking, waarbij veranderingen in het eigen werk, de eigenafdeling effecten gaan veroorzaken in de eigen unit en de gehele organisatie.

 
 

Prijs: 350 euro (vrijgesteld van BTW).

Take-away

  • Inzichten in de vier pijlers van de uitzonderlijke klantgerichtheid van Disney.
  • Uitleg en toelichting in bedrijfskundigetermen – zodat de pijlers vertaalbaar worden naar de eigen organisatie.
  • Een plan hoe de eigen werkzaamheden, afdeling, unit en organisatie klantgerichter te maken volgens de principes van Disney.

Indicatie tijdsinvestering: 5 modules – gemiddeld 4 uur per module + eindopdracht

CertificaatJa

Boeken: Elke module is online beschikbaar  en is – indien gewenst – eenvoudig te printen.

Meer weten over onze Fast Track MBA opleiding?