MasterClasses 2025

MasterClass Groei – door: Marischka Setz en/of Karin Biegel

10 februari 2025 – 16-18u (digitaal)

Groei is een van de standaard ontwikkelingen die we als organisaties nastreven. Maar waarom is groeien nu eigenlijk belangrijk? En over wat voor soort groei hebben we het dan? Gaat bijvoorbeeld groei in marktaandeel altijd samen met groei in omzet? En is dat dan automatisch ook te vertalen in een groei in het aantal werknemers, of in de kosten?

Onderwerpen

In deze MasterClass kijken we naar de ins en outs van groei:

  • Op welke manier kunnen organisaties groeien?
  • Waarom is dat wel of niet belangrijk?
  • Zijn er alternatieven?
  • Wat zijn de consequenties van groei?
  • En hoe kun je als manager, leidinggevende en staf-professional op het middenveld van de organisatie groei faciliteren?

Werkwijze

Deze DNHS MasterClass wordt verzorgd door Marischka Setz en/of Karin Biegel en vindt plaats in de digitale leeromgeving van DNHS Business School – dat betekent dat je in jouw eigen omgeving mee kunt doen aan deze MasterClass, maar dat we wel gezamenlijk aan het werk gaan om inzichten te delen en maximaal te leren.

Facts & Figures

  • Datum: 10 februari 2025
  • Tijd: 16-18u
  • Locatie: digitale DNHS leeromgeving
  • Werkvorm: deels hoor en deels werkcollege – dus we gaan samen aan het werk
  • Docent: Marischka Setz en/of Karin Biegel
  • Investering: €250,- – gratis voor studenten en leden van de alumnivereniging
  • Take away: De opname van de MasterClass komt voor deelnemers beschikbaar.

Meld je hier aan voor de Masterclass Groei op 10 februari 2025

MasterClass De ontwikkeling van het managementdenken – door: Gert-Jan Melker

19 februari 2025 – (digitaal 24/7 beschikbaar)

Om een betere manager, leidinggevende en/of staf-professional te worden op et middenveld van de organisatie is het belangrijk zicht te hebben hoe ons denken over management zich in de loop van de tijd heeft ontwikkeld. Al was het maar omdat we dan gevoel krijgen waar in de ontwikkeling de eigen organisatie staat, of welke elementen uit de ontwikkeling van denken over management voor onze eigen context actueel zijn. Dit is de reden waarom DNHS kerndocent Gert-Jan Melker speciaal voor DNHS de ontwikkeling van het management denken bij elkaar brengt in een speciaal digitaal beschikbaar komend hoorcollege.

Onderwerpen

Dit digitale hoorcollege komt op 19 februari 2025 beschikbaar en je kunt inschrijven om toegang te krijgen tot dit hoorcollege en de bijbehorende materialen.

Werkwijze

Deze DNHS MasterClass wordt verzorgd door DNHS kerndocent Gert-Jan Melker en is van tevoren opgenomen. De opname komt beschikbaar in de digitale leeromgeving van DNHS Business School – dat betekent dat je in jouw eigen omgeving mee kunt doen aan deze MasterClass, op elk moment dat jij daar tijd voor hebt.

Facts & Figures

  • Datum: 19 februari 2025
  • Tijd: n.v.t. – dit is een digitaal hoorcollege dat 24/7 voor je beschikbaar is
  • Locatie: digitale DNHS leeromgeving
  • Werkvorm: Hoorcollege met bijbehorend naslagmateriaal
  • Docent: Gart-Jan Melker
  • Investering: €25,- – gratis voor studenten en leden van de alumnivereniging
  • Take away: De digitale MasterClass met bijbehorende materialen.

Meld je hier aan voor de Masterclass De ontwikkeling van het managementdenken vanaf 19 februari 2025

Masterclass Bewegingen in de bedrijfskolom – door: Marischka Setz en/of Karin Biegel

14 maart 2025 – 11-13u (digitaal)

Een van de aanleidingen om de strategische keuzes van de organisatie te heroverwegen is dat er bewegingen zijn in de bedrijfskolom. Dit kan te maken hebben met schaarste van grondstoffen en vergadergaande milieu en klimaatmaatregelen (vaak bij bedrijfskolommen die fysieke goederen opleveren), of het door digitalisering wegvallen van schakels in de bedrijfskolom, of het niet helder zijn van de bedrijfskolom (vooral bij diensten). Denk bijvoorbeeld aan de impact van de nieuwe zzp-wetgeving op de opkomst van uitzendbureaus in de zorg. Ook bewegingen van leveranciers en klanten die voorwaarts- of achterwaartse bewegingen in de bedrijfskolom maken zijn actueel.

Onderwerpen

In deze MasterClass zetten we de verschillende bewegingen in de bedrijfskolom bij elkaar en bespreken we aan de hand van voorbeelden wat deze bewegingen voor strategische impact hebben.

We kijken vanuit en met verschillende bedrijfskundige modellen naar welke bewegingen we in de bedrijfskolom kunnen onderkennen en wat deze bewegingen voor de organisatie betekenen. Hierdoor krijg je een beter zicht op en gevoel voor de consequenties van bewegingen in de markt en de mogelijke effecten van wat je hoort over nieuws uit verschillende hoeken van de wereld.

Werkwijze

We bereiden op basis van de meest voorkomende bewegingen in de bedrijfskolom een aantal situaties voor je klaar. Gezamenlijk gaan we dan onderzoeken wat de impact van deze bewegingen is voor de organisatie, en wat je als organisatie kunt doen om met deze bewegingen om te gaan. We kijken hierbij vooral naar de strategische impact.

Facts & Figures

  • Datum: 14 maart 2025
  • Tijd: 11-13u
    Locatie: digitale DNHS leeromgeving
  • Werkvorm: deels hoor en deels werkcollege – dus we gaan samen aan het werk
  • Docent: Marischka Setz en/of Karin Biegel
  • Investering: €250,- – gratis voor studenten en leden van de alumnivereniging
  • Take away: De opname van de MasterClass komt voor deelnemers beschikbaar.

Meld je hier aan voor de MasterClass Bewegingen in de bedrijfskolom op 14 maart 2025

Masterclass Jaarverslag analyse – door: Karin Biegel

22 mei 2025 – 14-16u (digitaal)

Het seizoen van de jaarverslagen is in mei weer begonnen en zelfs volop bezig. Karin selecteert voor ons een of twee jaarverslagen – een beetje afhankelijk welke net verschenen jaarverslagen mooie bedrijfskundige inzichten opleveren – waar we gezamenlijk een analyse op los gaan laten. We vragen je wel van tevoren naar de geselecteerde jaarverslagen te kijken, zodat je een beetje bekend bent met de inhoud van het jaarverslag voordat we aan de MasterClass beginnen

Met deze MasterClass raak je gewend aan de bedrijfskundige manier om naar het jaarverslag – zowel de toelichting als de cijfers – te kijken en kun je hier conclusies uit trekken en goede strategische vragen over stellen.

Onderwerpen

In deze MasterClass kijken we naar de ins en outs van het jaarverslag en leer je hoe je uit de gepubliceerde cijfers en toelichtingen bedrijfskundige informatie kunt halen:

  • Wat zeggen de cijfers over de organisatie?
  • Hoe verhouden de cijfers zich tot inzichten over de strategie en de keuzes van de organisatie?
  • Je leert te kijken achter de cijfers en achter de tekst van de organisatie

Werkwijze

Karin zoekt één of twee interessante jaarverslagen over 2024 uit de stapel net verschenen documenten. We vragen je van tevoren dit jaarverslag (deze jaarverslagen) te bestuderen en je een beeld te vormen. En dan gaan we samen aan het werk om te doorgronden hoe zo’n jaarverslag in elkaar zit en hoe je de cijfers en informatie samen kunt gebruiken om tot inzichten te komen.

Facts & Figures

  • Datum: 22 mei 2025
  • Tijd: 14-16u
  • Locatie: digitale DNHS leeromgeving
  • Werkvorm: deels hoor en deels werkcollege – dus we gaan samen aan het werk
  • Docent: Karin Biegel
  • Investering: €250,- – gratis voor studenten en leden van de alumnivereniging
  • Take away: De opname van de MasterClass komt voor deelnemers beschikbaar.

Meld je hier aan voor de MasterClass Jaarverslag analyse op 22 mei 2025

0/5 (0 Reviews)
0/5 (0 Reviews)
50%

Je bent er bijna… Nog even je gegevens invullen

 

 

dit veld niet invullen s.v.p.
Ook wij haten SPAM! Jouw gegevens zijn veilig bij ons!

Meer weten over onze Fast Track opleiding?