Bedrijfskundige bibliotheek
Home » Bedrijfskundige bibliotheek
Actiegericht Ontwikkelen
Actiegericht Ontwikkelen is een methode om bewust en actief te werken aan je eigen ontwikkeling of een plan te ontwikkelen voor een nieuwe ontwikkeling. Toelichting:
BCG-matrix
Een BCG-matrix is een portfoliomodel, waarbij voor ene organisatie onvergelijkbare producten en diensten toch vergeleken kunnen worden, waardoor de organisatie betere beslissingen kan nemen over
Bedrijfskunde
Wat is Bedrijfskunde: Bedrijfskunde is het vakgebied dat zich bezighoudt met de relatie tussen de organisatie en haar omgeving. Daarbij staan de ontwikkelingen in de
Bedrijfskundig kijken
Bedrijfskundig kijken is het ‘door de vakgebieden heen’ naar een vraagstuk, probleem, situatie of organisatie kijken. Het gaat hierbij om het zien van verbanden, raakvlakken
Bedrijfskundig Meesterschap
Bedrijfskundig Meesterschap staat voor een professional die in alle situaties bedrijfskundig naar vraagstukken, organisaties en situaties kan kijken. Toelichting: Dat betekent meteen ook dat
Bedrijfskundig model van de organisatie
Het bedrijfskundig model van de organisatie – de MVPDS – is de bedrijfskundige logica en opbouw die achter ELKE organisatie zit. Het kennen en herkennen
Bedrijfskundig oog
Je hebt een bedrijfskundig oog als je naar organisaties, situaties en vraagstukken kunt kijken vanuit de drie bedrijfskundige perspectieven van kijken. Met ‘Het Oog’ kijken
Bedrijfskundige analyse
Een bedrijfskundige analyse is een gestructureerde manier van in kaart brengen wat er in de organisatie en buiten de organisatie gebeurd, zodat er een keuze
Bedrijfskundige perspectieven (van kijken)
Een bedrijfskundig perspectief van kijken is een manier om integraal (vanuit verschillende bedrijfskundige velden) en vanuit verschillende perspectieven naar een organisatie, een vraagstuk of een
Bedrijfskundige velden
Een bedrijfskundig veld is een specialisatie rondom een vakgebied die in de organisatie te onderscheiden is. Er zijn 7 bedrijfskundige velden. Toelichting: De zeven
Behoeftepiramide van Maslow
Je hebt vast wel eens gehoord van de behoeftepiramide van Maslow. De behoeftepiramide van Maslow beschrijft de verschillende lagen in de behoeften van mensen waar
Belevenis economie
In 1999 publiceerden Joseph Pine en James Gilmore een boek dat veel in het denken en handelen van marketing heeft veranderd: de beleveniseconomie. Hun analyse